Интересен факт: Ако избирате книга која е „класика”, а не, на пример, од типот „како да си помогнете себе си“, вашата шанса да живеете среќен живот значително ќе се зголеми.

За среќа, овие идеи, ни се познати илјада години.

1. Не не’ вознемируваат настаните, туку убедувањата

Замислете, дека ве напуштил тој/таа то сте го сакале. Дали сте тажни? Дали светот повеќе нема да  биде ист?

Сега, замислете исто сценарио, но, на крајот дознавате дека тој човек е психопат кој убил тројца свои поранешни партнери. Дали сте вознемирени што ве оставил? Не, исплашени сте!

Станува јасно дека фактот за разделба не е толку важен колку вашиот поглед на ситуацијата.

Нашите емоции не се случајни, тие произлегуваат од нашите мисли.

Нема лоши или добри настани, постои само наша перцепција за тоа што се случува. Шекспир го заклучи ова: „Ништо не е добро, ниту лошо – размислувањето го прави сето тоа“.

И Шексспир и античките филозофи уверуваат дека светот е рамнодушен и објективен. „Ми се случи тоа“, и „ми се случи тоа и тоа е страшно“  не е исто. Ако се фокусираме само на првиот дел, ќе бидеме весели и ќе можеш да направиш нешто добро од сето тоа, без оглед што ти се случило.

Најголем дел од преживувањето е предизвикано од нашите ирационални убедувања.
Следниот пат, кога се соочувате со негативни емоции, не се фокусирајте  на настанот кој служел како причина. Прашајте се колку вашите мисли се рационални. Ирационалните мисли предизвикуваат аксиозност, лутина или депресија.

Променете го текот на мислите мисли и можете да се и ќе може да се изборите со чувствата: „Дури и да ме остави, ќе запознавам некој друг. Тоа ми се случило и порано, и сум се изборил/а на крајот“.

Но,  што да правите ако сте загрижени поради иднината?

2. Контролирајте го тоа што можете, другото игнорирате го

Постои една молитва на  американски теолог која вели:

„Боже, дарува ми спокој да ги прифатам нештата што не можам да ги променам, храброст да променам работи кои можат да се променат и мудрост да ја препознам разликата“.

Следниот пат кога ќе се грижите за тоа што се случува, застанете за момент и прашајте се: „Можам ли да влијаем на настанот?” Ако е „да”, тогаш престанете да се грижите и на работа. Ако не можете да ја контролирате ситуацијата, загриженоста нема да ја подобри ситуацијата.

Тага, бес, нервоза се ирационални реакции, а не најдобар начин на реагирање на она што се случува.

Прифати ја ситуацијата што не можете да ја промените.
Како тогаш да се однесуваме кон настани што не одат според планот?

3. Прифатете сè, но не бидете пасивни

Најголем број проблеми се поврзани со овој став. Никој не го сака зборот “прифати”. За многумина таа значи смирување и предавање. Но, не е така.

Да гледаме поинаку. Која е зборот спротивен на „прифаќа“? Негирање. Никој никогаш не препорачува да се негира настанот.

Негација е ирационална, а ирационалните уверувања се основа на негативните емоции. Значи, првиот чекор е прифаќање на сегашната реалност. Но, тоа не значи дека треба да сте пасивен.

Прифатете дека врне дожд. Негацијата нема да промени ништо … Но, тоа не значи дека не можете да земете чадор со себе.

Речиси сите наши проблеми доаѓаат од главата. Но, ако сакаме да ја подобриме ситуацијата, треба да учиме од другите луѓе.

Не сме сами во овој свет. Толку работи може да се научат од други луѓе.

Извор :